אחד הדברים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על התפוקה של העובד הוא המסלול שהוא עובר עד שהוא מגיע למקום העבודה, ולהיפך. במילים פשוטות, ככל שהעובד מגיע בנוחות ובקלות יותר למקום העבודה ולא עובר דרך חתחתים בדרך למשרד, כך הוא יהיה יותר מרוצה, סבלני ונינוח. לפניכם כמה דרכים נוחות להגעה לעבודה. כך העובדים שלכם יפתחו את הבוקר עם חיוך.

הסעות לעובדים

כאן אין ויכוח. אחד הדברים הנוחים ביותר לעובדים, במיוחד כאלה העובדים בשירות הציבורי, הוא הסעות משותפות. עובד מגיע לנקודת איסוף מסוימת ומשם יש אוטובוסים או שאטלים מיוחדים הלוקחים את העובד למפעל או למשרד. כיום אנחנו רואים טרנד לפיו יש מנהלות אזורי תעשיה, המרכזות מספר חברות ועובדים ומארגנות להם שירות שאטלים מיוחד, שיוצא מספר פעמים לכיוון מקום העבודה בבוקר ולהיפך אחר הצהריים.

בדרך כלל שירות שאטלים כזה יצא מתחנות מרכזיות פופולאריות או תחנות רכבת. למשל, מנהלת אזור התעשיה בהרצליה פיתוח מספקת שירות הסעות מתחנת הרכבת בהרצליה למשרדים בפיתוח. דבר דומה אפשר לראות במרכז עזריאלי החדש בחולון, שם מתאפשרים שאטלים מ/אל תחנת רכבת ההגנה בתל אביב, דבר שמאוד מקל על העובדים שמגיעים בלי רכב לאזור.

חברות גדולות וארגונים גדולים, בעיקר בסקטור הציבורי, יודעות כי היתרון הבולט בשירות הסעות לעובדים הוא השליטה על שעות העבודה. עובד שיודע שיש לו הסעה למקום העבודה ב-07:00 ויציאה ב-16:00, מתכונן מראש ליום עבודה של 9 שעות. בלי אפשרות לקצר או לצאת באמצע היום. מנגד, זה גם מגביל מאוד את הנושא של שעות נוספות. עוד נתון חשוב מאוד לכל מעסיק.

מוניות

סעיף זה רלוונטי במיוחד למקומות אשר דורשים עבודה במשמרות עד השעות המאוחרות של הלילה. עובד שמסיים את משמרתו ב-01:00 לפנות בוקר לא יוכל להגיע הביתה, אלא עם מונית. לחברות ותחנות מוניות רבות יש הסדרים עם מקומות עבודה בנושאים כאלה בדיוק – בעיקר חברות אבטחה, כלי תקשורת ומסעדות. מעוניינים לעבוד במקום בשעות מאוחרות? עליכם לוודא שיש לכם איך לחזור הביתה. מקום שדורש עבודה בשעות כאלה, חייב לספק לכם פתרון. לעיתים, מוניות זה הפתרון המתבקש.

רכב פרטי

מצב התחבורה הציבורית בישראל הוא לא מזהיר וזה בלשון המעטה. רכבת ישראל לא מגיעה לאזורי תעסוקה רבים, האוטובוסים יכולים להיות צפופים מאוד ולא תמיד משרתים אתכם – וגם שירות השאטלים הוא נתון לבחירה של המעסיק. בשורה התחתונה אין תחליף לרכב פרטי. נכון שהכבישים מאוד עמוסים, אבל מעסיק שמעניק רכב, בליסינג כמובן, מאפשר נוחות רבה לעובד – על הנוחות הזו לא מתפשרים ולא מוותרים. רכב זה תנאי נלווה נפלא לעובד ולמשפחתו, במיוחד אם הוא כולל דלקן.

כיום יש מגוון שיטות להשכרת רכב, אחת מהן היא באמצעות ליסינג תפעולי, לפיו החברה מפעילה מערך השכרת רכב מסודר וברור ובכל תקלה יש למי לפנות. במקביל, יש אפשרות שכל עובד יעשה זאת בעצמו באמצעות ליסינג פרטי, אך עדיין במימון החברה, גם אם בצורה חלקית. ליסינג פרטי זו גם שיטה שיכולה להתאים לעובדי שטח בחברה קטנה. לא תמיד יש אפשרות לעמוד בסטנדרטים הנדרשים של ליסינג תפעולי ולכן חברות מאפשרות שירות של ליסינג לעצמאים או ליסינג לעסקים קטנים במסלולים אטרקטיביים.

לסיכום, כל מעסיק חייב להתייחס לשאלה כיצד העובדים שלו מגיעים בבוקר למקום העבודה ואיך הם חוזרים. עובד שמבלה יותר מדי זמן בדרכים עלול להישחק ומהר. ולכן, במידת האפשר יש להקל עליו את הדרך כמה שניתן.