כל אחד יודע שמכונאי רכב, הוא למעשה דוקטור של רכבים. הוא יודע מה קורה בתוך המנוע של הרכב, הוא יודע כיצד לאתר תקלות וכיצד לתקן אותם. לא כל אחד מסוגל לעשות את זה, מי שאין לו הכשרה וידע בוודאי שאיננו מסוגל לבצע עבודה שכזו, ובשביל לעסוק בתחום באופן מוסמך ומקצועי, חייבים לעבור קורס מתאים.

קורס מכונאות רכב מאפשר לכל מי שאוהב רכבים ואוהב לטפל בהם, לעסוק בתחום באופן מקצועי, בין אם זה כשכירים ובין אם זה כעצמאיים. קורס זה מכשיר צעירים רבים אשר מבקשים ללמוד את רזי המקצוע ולהשתלב בו, בין אם זה לפני או אחרי הצבא.

קורס מכונאות רכב נערך בשורה של מכללות ובתי ספר מקצועיים. ניתן להירשם לקורס במסגרת מכללת עמל, מכללת רופין, מכללת סלע, וכן בעוד שורה ארוכה של בתי ספר ומכללות. צריך לציין, שיש סוגים שונים של קורסים בתחום, קורס מכונאות רכב 1, קורס מכונאות רכב 2, ו-3. כל קורס מהווה שלב מסוים ועוסק בסוגים מסוימים של רכבים והכשרות מתאימות. מי שרוצה יכול פשוט להמשיך משלב לשלב על מנת לרכוש את כל ההכשרות הנדרשות.

כמו כן, כיום אפשר למצוא מגוון קורסים נלווים או קורסים מקבילים בתחום, כך למשל אפשר למצוא קורסים שעוסקים ברכב היברידיים וקורסים שמתעסקים בסוגים אחרים של תחומים שקשורים לרכב.

 

למי הקורס יכול להתאים ומה אפשר לעשות עם זה?

קורס מכונאות רכב יכול להתאים, מן הסתם, לכל מי שאוהב רכבים, מתמחה בהם ואוהב להתעסק איתם. מן הסתם, בשביל להתעסק בתחום צריך ידיים טכניות, צריך הבנה מכאנית וכן הרבה רצון ללמוד את הנושא לעומק.

מי שמסיים את הקורס, כפי שציינו, יכול להמשיך לקורסי המשך או לקורסים נלווים על מנת לרכוש הכשרה נוספת בתחום. כמו כן, עוד במהלך הקורס, ניתן להתחיל ולהתמחות במקצוע במוסכים שונים.

מי שסיים את הקורס וקיבל תעודה, יכול לעבוד באופן מלא כמכונאי רכב במוסכים, לעבוד עם חברות רכב וכן עם חברות שיש להן צי רכבים משלהן. בהמשך, ניתן לעבור וללמוד תחומים מתקדמים יותר, כמו למשל מכונאות רכב, בוחני רכב ועוד.