כולנו מכירים את החלק הפחות כיפי של היום, הנסיעה לעבודה וחזרה, תוך עמידה בפקקים ותמרון אינסופי, אך בעוד שלרוב האנשים אותה נסיעה מהווה חלק קטן מן היום, ישנם אחרים שעבורם הנסיעות הם הפרנסה, העבודה, ולמעשה רוב החיים הם נמצאים על הכביש. יש לא מעט בעלי מקצוע על הכביש, כאלה שעבורם הנסיעה היא המקצוע, בין אם אלה נהגי חברות הסעות, נהגי חברת שליחויות, נהגי אוטובוסים ומוניות, נהגי משאיות ועוד.

אדיבות וזהירות לצד מהירות ועמידה ביעדים

בעוד נהגים "רגילים" נדרשים לנהוג בעיקר באופן בטיחותי, אצל בעלי מקצוע כמו נהגי מוניות, משאיות או שליחים הדבר אינו כך. אותם בעלי מקצוע מייצגים את החברה בה הם עובדים ולכן נדרשת מהם נהיגה בטיחותית וזהירה וגם התנהגות אדיבה, ומנגד הם נמצאים בלחץ של זמן ומצופה מהם לעמוד ביעדים. הדבר נכון במיוחד לעובדי חברת שליחויות אשר אצלם המהירות היא פקטור חשוב מאוד בתפקיד. הנה לפניכם כמה טיפים לנהיגה בטוחה שחשובים ליישום אצל כל נהג, אך במיוחד אצל נהגים אשר הנסיעה היא עבודתם:

  • לדאוג להיראות על ידי ניקוי פנסים: ישנם דברים קטנים שאפשר לעשות הקשורים לרכב בו אתם נוהגים ושיאפשרו לכם נהיגה בטוחה יותר. אחד מהם הוא ניקוי פנסי הרכב. במיוחד הדבר נכון עבור נהגי הסעות, מוניות או חברת שליחויות העובדים בערב. ניקוי הפנסים יביא לכך שיראו אתכם טוב יותר.

 

  • שמירת שדה ראיה נקי ככל האפשר: מומלץ להסיר מדבקות המצטברות על שמשת הרכב לאורך השנים. כמובן שישנן מדבקות חשובות שיש להשאיר אך את המדבקות המיותרות הסירו בעזרת מים חמים או צמר גפן הטבול באצטון או ספריי שמן. אם אתם נמצאים שעות על הכביש יתכן שכבר התרגלתם למצב שחלק משדה הראיה חסום. לאחר הסרת מדבקות תראו את ההבדל.

 

  • שמרו על בריאות ויציבה נכונה בזמן הנהיגה: טיפ זה חשוב במיוחד לאלה הנמצאים שעות על הכביש כמו נהגי הסעות. בקלות אפשר לא לשים לב ולשבת בצורה לא מיטבית בזמן הנהיגה. הנזק והכאב הוא מצטבר ולא מגיע בבת אחת. הישיבה צריכה להיות כזו שבזמן לחיצה על הדוושות הברכיים מכופפות מעט. שבו כך שגבכם מקבל תמיכה מלאה ממשענת המושב והישבן צמוד לגב הכיסא. שנו את זווית המשענת, המרחק מההגה וגובה ההגה בהתאם לצורך. העיקר שיהיה לכם נוח.

 

  • לנהגי רכב דו גלגלי- מהירות לא בכל מחיר: עובדי חברת שליחויות נמדדים על פי מהירותם והספקם. אל תתנו למהירות להוביל אתכם. היא אמנם חלק חשוב מהעבודה אך בכל זאת בטיחות קודמת לכל. אם לא תנהגו בבטיחות, לא רק שהחבילה לא תגיע בזמן, היא לא תגיע בכלל…

 

  • לעבור לנהיגת חורף בטוחה: כשמגיע החורף, ואפילו עונות המעבר עם גשמים ראשונים, על כל הנהגים להיזהר מהחלקה, אך כמובן נהגים הנמצאים שעות על הכביש מועדים יותר, ונהגי רכב דו גלגלי נמצאים בסיכון גבוה. גם אם היה טפטוף קל, התייחסו לכך כאילו זהו גשם זלעפות מבחינת זהירות בנסיעה. דווקא לאחר טפטוף קל הכביש חלק מאוד. השתדלו להימנע מבלימות פתע וסיבובים חדים (במיוחד נכון לנהגי הטוסטוסים שמנסים להשתחל ולעקוף פקקים).

 

  • בחרו מוזיקה מתאימה: נהגים רבים אוהבים לשמוע מזיקה בנהיגה, במיוחד נהגים הנמצאים על הכביש שעות. עבורם המוזיקה היא מקור נחמה ומעבירה להם את השעות הרבות על הכביש. מוזיקה היא אלמנט חיובי המסייע לנהג להישאר רגוע גם כאשר תנאי הדרך בעייתיים. עם זאת, בחרו מוזיקה מתאימה. מוזיקה בעלת מקצב מהיר כמו מוזיקה אלקטרונית פחות מיטיבה עם הנהגים ומעלה את הסיכוי לתאונה. מוזיקה רגועה לעומת זאת, היא בעלת אפקט חיובי.