לא מעט תאונות דרכים נגרמות בגלל צמיגים שחוקים. הדבר יכול להוות סכנה ולגרום לאיבוד שליטה ולתקלות ולכן עלינו לבצע מדי חודשיים בדיקה של הצמיגים בפנצ'ריה מוסמכת או לבצע בדיקה של לחץ אוויר באופן עצמאי (מכונות לחץ אוויר נמצאת בכל תחנת דלק. כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח את הוונטיל של הצמיג, לכוון את הלחץ המתאים לצמיגים ולמלא אוויר עם הצינור שמחובר למכונה).
איזה סימנים יכולים להראות לנו שהגיע הזמן להחליף את הצמיגים? המשיכו בקריאה וגלו בעצמכם.
עומק הסוליה
קחו בחשבון שסולית הצמיגים לא צריכה להיות מתחת לעומק של 2 מ"מ. אם נוסעים על משטחים רטובים לעיתים קרובות ובכלל בעונת החורף, מומלץ שעובי הסוליה יהיה אפילו כפול מ-2 מ"מ. איך אפשר למדוד את העומק בקלות? ניתן לרכוש מד עומק. אם אין לכם מד עומק ובכל זאת תרצו למדוד את עומק הסוליה, כל שתצטרכו לעשות הוא להחדיר מטבע של אגורה בחריצים של הסוליה. אם סימן המנורה שעל המטבע, נראה בבירור, אז חברים – הגיע הזמן להחליף את הצמיגים ולהתחדש בחדשים.
סדקים בדופן הסוליה
הצמיגים עברו את הבדיקה הראשונה הקשורה לעומק הסוליה, הדבר עדיין לא מספיק על מנת לקבוע אם הצמיגים טובים לשימוש או לא. מה שקורה ברוב המקרים הוא שהדופן של הצמיגים מתייבשת יותר מהר מהסוליה עצמה. הדבר גורם לעומס על דופן הצמיג. נסו לבצע בדיקה חזותית. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לחפש סדקים או חריצים. אם הם בולטים וגלויים לעין, כנראה שהגיע הזמן להחליף את הצמיגים.
אגב, קחו בחשבון שגם אם אתם ממלאים אוויר בצמיגים אבל יש סדקים בולטים בדופן, הרי שזה לא יעזור, כי האוויר ימשיך לברוח. גשו לפנצ'ריה בבני-ברק או לאחת שקרובה לביתכם לטיפול מקצועי ומסור.
וויברציות בהגה וברכב
רעידות לא מבשרות על דברים טובים. רעידות הן נורמליות אם מדובר על נסיעה בכבישים לא סלולים, אך אם מדובר על נסיעה בכבישים רגילים, הרי שהדבר מהווה בעיה. בגדול, רעידות ברכב יכולות להיות מכל מיני סיבות בהן, צמיגים לא מאוזנים, צורך בכיוון פרונט, מכה בגאנט, שחיקה בבולמים, חוסר באוויר, בעיה בצמיגים עצמם ועוד.
התיישנות הצמיגים
מרבית בעלי הרכב, לא דואגים לתחזק את הצמיגים בצורה טובה ועל כן, הסיכון לתאונה עולה משמעותית. אורך החיים של הצמיגים משתנה כתוצאה מהשימוש ברכב ומתנאי הסביבה. לדוגמה, רכבי אספנות ורכבים בהם לא הוחלפו צמיגים בארבע השנים האחרונות, הם רכבים שחשוב מאוד לבדוק את מצב הצמיגים שלהם ואת ההתיישנות.
עברתם טסט עם הצמיגים הישנים?
במכוני הטסט, אין איש מקצוע שמורשה לפסול את הצמיגים שיש ברכב. אגב, גם אם מדובר על צמיגים ישנים, עדיין לא יפסלו אתכם ומדוע? כי במכוני הרישוי בודקים רק את עומק הסוליה ולא את כל שאר המשתנים שהוזכרו לעיל הקשורים לאיכות ולבטיחות.